احکام مراجع

حکم غسل با لاک دست و پا از نظر آیت الله خامنه ای

حکم غسل با لاک دست و پا از نظر آیت الله خامنه ای چیست؟ استفاده از لاک و کاشت ناخن رواج زیادی در بین خانم‌ها دارد و این موضوع باعث شده است این سوال که آیا می توان با لاک غسل کرد یا نه، برای آنها پیش بیاید. در این مقاله از سایت عابدون قصد داریم حکم غسل با لاک را از نظر آیت الله خامنه‌ای بررسی کنیم، پس باغ ما همراه باشید.

حکم لاک زدن انگشتان پا و دست قبل از وضو و غسل چیست؟

از نظر آیت الله خامنه ای: وجود لاک در ناخن دست یا پا ـ که مانع رسیدن آب به ناخن باشد ـ، موجب بطلان غسل است، همچنین در وضو اگر ناخن دست لاک داشته باشد، وضو باطل است، اما اگر یکی از انگشتان پا لاک نداشته باشد و مسح را روی آن انجام دهد، وضو صحیح است.

مقالات مرتبط

آیا می توان با لاک ناخن دست یا پا غسل انجام داد؟

لازم به ذکر است که همین لاک انگشتان پا برای غسل اشکال دارد، یعنی از آنجا که هنگام غسل آب باید به تمام نقاط بدن برسد، لذا باید کاملاً لاک را برطرف کرد.

طبق نظر همه مراجع: چیزی را که مانع رسیدن آب به بدن است، باید برطرفش کرد و اگر پیش از آنکه مانع برطرف شود غسل کند، غسل او باطل است. (رساله سیزده مرجع، مسئله۳۷۷)

اگه یه کم از براق کننده ناخن روی ناخنمان [کنارپوستمان] باشد و خودمان متوجه نشویم و بعد از غسل متوجه بشویم چه حکمی دارد

اگر مقلد آیت الله مکارم شیرازی هستید، چنانچه کمتر از نصف عدس است غسل شما صحیح است ولی چنانچه بیشتر از نصف عدس است یا مقلد دیگر مراجع عظام تقلید هستید چنانچه مانع از رسیدن آب به اعضای غسل می شده و آن را برطرف نکرده باشید غسل شما باطل است و باید نمازهایی را که در این حالت خوانده اید قضا نمایید.

اگر از قبل می دانستید که مانع در اعضای وضو وجود دارد و در هنگام وضو تفحص نکرده باشید باید بعد از برطرف کردن مانع دوباره وضو گرفته و نماز بخوانید و نمازهایی را که در این حالت خوانده اید باید قضا کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا