احکام مراجع

حکم مراجع تقلید درباره تند خواندن نماز

حکم مراجع تقلید درباره تند خواندن نماز چیست؟ توجه به احکام نماز و ادا کردن آنها به درستی، تاثیر این امر واجب را در زندگی چندین برابر می کند. گاهی ممکن است بنا به هر دلیلی نماز را به تندی بخوانید و تمام کنید، در این مواقع بهتر است با حکم این عمل نیز آشنا باشید. در این مقاله از سایت عابدون حکم مراجع تقلید درباره تند خواندن نماز را بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

حکم مراجع تقلید درباره تند خواندن نماز

یکی از دغدغه های رایج در بین نمازگزاران، حکم شرعی تند خواندن نماز است. در این مقاله به بررسی این موضوع از منظر احکام فقهی و همچنین با استناد به روایات و نظرات مراجع عظام تقلید می پردازیم.

مقالات مرتبط

حضرت ثامن الائمه (ع) چنین فرموده اند: «چون خواستی به نماز بایستی با حال كسالت، خواب آلودگی، عجله و شتاب و لهو و بازی نایست؛ بلكه نماز را با آرامش و وقار به جای آور.»

سزاوار است انسان نماز را در اوّل وقت بخواند و به آن اهمّیّت بسیار دهد و از تند خواندن نماز که ممکن است مایه خرابى نماز گردد جدّاً بپرهیزد.

در حدیث آمده است روزى پیغمبر اکرم (ص) مردى را در مسجد مشغول نماز دید که رکوع و سجود را بطور کامل انجام نمى‏دهد، فرمود: اگر این مرد از دنیا برود در حالى که نمازش این‏گونه باشد به دین من از دنیا نخواهد رفت.

آیا تند خواندن نماز باعث بطلان آن می شود؟

نظر مشهور مراجع عظام تقلید بر این است که تند خواندن نماز به خودی خود موجب بطلان آن نیست؛ مشروط بر اینکه شرایط صحت نماز از جمله رکن ها و واجبات آن به درستی انجام شده باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا