احکام مراجع

حکم نماز خواندن با شورت برای آقایان چیست؟

حکم نماز خواندن با شورت برای آقایان چیست؟ رعایت پوشش مناسب یکی از مهم‌ترین آداب نماز است که نمازگزار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. در این مقاله از سایت عابدون حدود پوشش آقایون هنگام نماز را بررسی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

آیا نماز خواندن با شلوارک اشکال دارد؟

بر مردان واجب است در حالت نماز عورتین (آلت تناسلی و مقعد) خود را بپوشانند. پوشاندن بقیه بدن واجب نیست، ولی از آداب نماز این است که مردان نیز پوشش کاملی داشته باشند. بنابراین نماز خواندن با شلوارک برای مردان اشکال ندارد و گناه نیست.

مقالات مرتبط

حدود پوشش آقایون هنگام نماز

حداقل پوشش لازم هنگام خواندن نماز برای آقایان بنابر نظر عمده مراجع و فقها، لباسی می باشد که عورتین مرد را پوشش دهد. البته بهتر است از بالای ناف تا زانو را نیز بپوشاند. با توجه به همین حکم، پوشیدن شلوارک، زیر پیراهن و لباس هایی از این قبیل برای خواندن نماز اشکالی ندارد.

پوشش مردان هنگام خواندن نماز مطابق با دیدگاه مراجع تقلید

در این قسمت از مقاله، برای آشنایی بیشتر شما با پوشش مناسب مردان در هنگام نماز، نظرات چندی از مراجع تقلید را در این باره مطرح می‌کنیم.

۱. نظر آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی در این باره می‌فرمایند: حداقل پوشش مورد نیاز برای آقایان در هنگام اقامه نماز، لباسی است که عورتین آن‌ها را بپوشاند. البته بهتر است که در هنگام اقامه نماز، از ناف تا زانو توسط لباسی پوشیده شود. همچنین بهتر آن است که برای اقامه نماز لباسی به تن داشته باشیم که در هنگام ملاقات افراد بسیار مهم به تن می‌کنیم.

۲. نظر آیت الله خامنه‌ای

آیت الله خامنه‌ای معتقدند که حداقل پوشش برای اقامه نماز در آقایان، لباسی است که عورتین را بپوشاند البته بهتر است که برای اقامه نماز به نحوی لباس بپوشیم که گویی به ملاقات خداوند می‌رویم.

۳. نظر آیت الله وحید خراسانی

  • سوال: حکم شرعی شخصی که از پوشش مناسب نماز اطلاع ندارد و بدون در نظر گرفتن آن نمازش را اقامه می‌کند، چیست؟
  • جواب: اگر در یادگیری این حکم غفلت کرده‌است، نمازش باطل است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا