احکام مراجع

حکم بارداری از دوست پسر چیست؟

حکم بارداری از دوست پسر چیست؟ امروزه روابط دوستی با جنس مخالف بسیار رواج پیدا کرده است و گاهی تا حد بارداری نیز پیش می‌رود. از آنجایی که در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم باید بدانیم که حکم این روابط و فرزندی که در راه است چیست و چه عواقبی را در پی دارد، بنابراین با این مقاله از عابدون همراه باشید.

حکم بارداری از دوست پسر چیست؟

همانطور که توضیح داده شد، جرم رابطه نامشروع منجر به زنا در رابطه ای که منجر به بارداری شود با رابطه ای که منجر به بارداری نشود، تفاوتی نمی کند.

مقالات مرتبط

حکم بارداری از دوست پسر که در واقع حاصل از یک رابطه نامشروع باشد، در شرایط مختلفی صادر می شود. برای مثال مجازات زنای به عنف با زنای محصنه و غیر محصنه متفاوت است. در نتیجه ابتدا باید رابطه نامشروع صورت گرفته در دادگاه اثبات شود و مطابق قانون، نوع و شکل وقوع آن مشخص شود. پس از آن قاضی اقدام به صادر کردن حکم مطابق قانون می کند.

برای مثال در قوانین کشور ما زنای به عنف یا زنا با محارم نسبی در صورتی که مورد اثبات واقع شود، حکم پسری که دختری را حامله کرده، اعدام است.

مجازات رابطه نامشروع حامله شدن از دوست‌پسر

رابطه دوستی بین دختر و پسر از نظر شرع و قانون یک رابطه نامشروع است؛ زیرا این رابطه خارج از چهارچوب قانونی مورد تائید دین برای روابط زن و مرد است؛ اما زمانی که این دوستی به رابطه جنسی ختم شود، آنگاه جرم دیگری رخ‌داده که زنا می‌باشد.

مشکل اساسی وقتی رخ می‌دهد که مرد مسئولیت کودک را نپذیرد؛ بنابراین ادعای زن درباره رابطه جنسی را کاملاً رد کند. در این صورت مشکلات زنی که از این رابطه باردار شده دو برابر می‌شود.در این حالت دختر می‌تواند با مراجعه به دادگاه از پسر برای عدم پذیرش مسئولیت فرزندش شکایت کند. به این ترتیب دادگاه برای پسر احضاریه‌ای ارسال می‌کند و او را به دادگاه احضار می‌کند. سؤال مهمی که در اینجا ایجاد می‌شود این است که بعد از این چه اتفاقی رخ میدهد

 آیادادگاه دختر و پسر را مجبور به ازدواج می‌کند :

یک شایعه در میان افراد این است که در این شرایط دادگاه دختر و پسر را مجبور به ازدواج با یکدیگر می‌کند؛ اما این مسئله اشتباه است و مبنای قانونی ندارد. با این حال در بعضی مواقع با توجه به شرایط پرونده و وضعیت دو طرف، قاضی به آنها پیشنهاد می‌دهد که به ازدواج با یکدیگر فکر کنند.

بنابراین حکم بارداری از دوست‌پسر ازدواج اجباری نیست؛ اما رابطه‌ی جنسی بدون ازدواج مصداق زنا است و بنابراین زمانی که دختر به دادگاه می‌رود و بارداری خودش را از دوست‌پسرش اعلام می‌کند به زنا اعتراف کرده است. بر اساس همین اعتراف او به صد ضربه شلاق محکوم می‌شود.البته با توجه به باردار بودن دختر، حکم شلاق به بعد از زایمان محول می‌شود. بر اساس قانون درصورتی‌که این نگرانی وجود داشته باشد که با اجرای مجازات حد ، مادر از بین برود، مجازات انجام نمی‌شود.

مجازات سقط‌جنین چیست؟

یکی از مشکلاتی که پس از بارداری برای دختران ایجاد می‌شود اقدام به سقط‌جنین است. این مسئله بیشتر به دلیل ترس فرد از واکنش خانواده یا جامعه ایجاد می‌شود؛ اما می‌تواند به شدت آسیب‌زننده باشد.

علاوه بر اثری که سقط‌جنین بر سلامت بدن فرد وارد می‌کند، مطابق قوانین ایران سقط‌جنین یک جرم است و بنابراین در صورت سقط‌جنین به صورت غیرقانونی، در حقیقت دختر مرتکب جرم دیگری شده است که آن نیز مجازات جداگانه‌ای دارد. علاوه بر دختر، پزشک، ماما یا عوامل دیگر سقط‌جنین نیز در این جرم سهیم هستند و مجازات خواهند شد. سقط عمدی جنین موجب می‌شود که فرد به مجازات پرداخت دیه محکوم شود. حتی اگر این سقط‌جنین از یک رابطه نامشروع باشد، مرد می‌تواند بابت این عمل از زن شکایت کرده و دیه دریافت کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا