رسانه مذهبیون

هیئت های معروف شرق تهران

 

امروز می خواهیم سه هیات مذهبی را در منطقه شرق تهران معرفی کنیم. البته در این منطقه، هیات های زیادی است که اغلب مراسم پرشور و سخنرانی و مداحی های ارزشمندی در آنها برگزار می شود و این سه هیات را به عنوان مشتی نمونه خروار برای عزاداران حسینی در این منطقه معرفی می کنیم.

نخستین هیات «موج الحسین (ع)» نام دارد که در خیابان قیام واقع است. در این هیات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس صراف هر شب تا پایان دهه اول سخنرانی می کند. این هیات از ساعت 21 شب برنامه های خود را آغاز می کند و در آن هر شب، شاهد اجرای مداحی مداحان اهل بیت(ع)، حاج حسین سازور و حاج ابوالفضل بختیاری هستیم.

هیات موج الحسین(ع) در خیابان قیام، خیابان هفده شهریور بین متخاوری و شجاعی واقع شده است.

هیات دیگری که به معرفی آن می پردازیم، هیات مذهبی سیده الرقیه(س) نام دارد که هرشب در آن حجت الاسلام والمسلمین شیخ میثم علی پناه سخنرانی می کند و مداح بنام اهل بیت(ع) حاج علی اکبر سماواتی در این برنامه صبحگاهی که هر روز ساعت 7صبح تا روز عاشورا برگزار می شود، ضمن خواندن زیارت عاشورا، مداحی می کند. این مراسم در تهرانپارس خیابان 154 غربی بین عادل و کیخسروی، پلاک 44 برگزار می شود.

دوستداران اهل بیت(ع) که در شرق تهران و در منطقه شهید محلاتی زندگی می کنند، می توانند هر روز از ساعت 18به حسینیه بیت الرضا(ع) بروند و از منبر حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان و مداحی حاج سیدمحمود علوی بهره مند شوند. این مراسم در بزرگراه شهید محلاتی نرسیده به خیابان ری، خیابان وفایی برومند روبه روی مسجد سنگی برگزار می شود.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا